جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
محیط زیست یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۵۴:۰۶

مدیرکل محیط‌زیست هرمزگان خبر داد:
تسریع در صدور مجوزهای زیست‌محیطی سایت‌های پرورش میگو

باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل محیط‌زیست استان هرمزگان گفت: صدور مجوزهای زیست‌محیطی سایت‌های پرورش میگو را در اولویت کار خود قرار داده‌ایم. به گزارش باشگاه خبری فراساحل، مجید وفادار در نشستی خبری با حضور مدیرکل شیلات استان هرمزگان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در بخش آبزی‌پروری و شیلاتی در استان وجود دارد، این اداره کل صدور مجوزهای زیست‌محیطی سایت‌های پرورش میگو را در اولویت قرار داده است. وی با اشاره به اهمیت تولید و اشتغال و رعایت بر اصول حفاظت از محیط‌ زیست افزود: سرعت بخشی در صدور مجوزهای زیست‌محیطی سایت‌های پرورش میگو، موجب توسعه پرورش این نوع آبزی در زمین‌های مستعد استان و همچنین تولید اشتغال می‌شود.

مدیرکل شیلات هرمزگان نیز در این نشست عنوان کرد: با رایزنی‌های انجام شده با اداره کل محیط‌زیست و همچنین پیگیری‌های صورت گرفته، در حال یافتن راه‌حلی مناسب جهت فراهم شدن امکان توسعه پرورش میگو هستیم. سید پرویز محبی ضمن ابراز امیدواری نسبت به افزایش قابل‌قبول تولید پرورش آبزیان به‌ویژه میگو در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، افزود: بدون شک دستگاه‌های اجرایی متولی همه تلاش خود را در جهت رفع موانع تولید و پرورش میگو به کار بسته‌اند و امیدوارم با تعامل سازنده‌ای که در بین ادارات استان و دیگر نهادهای متولی با توسعه آبزی‌پروری وجود دارد، شاهد رونق تولید و اشتغال در سال جاری و آینده باشیم.

وی خاطرنشان کرد: استان هرمزگان در سال 95 با تولید بالغ‌بر 255 هزار تن انواع آبزیان توانسته بیش از 43 درصد از تولیدات شیلاتی کشور و همچنین رتبه نخست در این زمینه را کسب کند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل، در استان هرمزگان 28 هزار و 300 صیاد با استفاده از چهار هزار و 300 فروند شناور صیادی و با پشتیبانی 22 بندر صیادی در بیش از یک هزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی استان مشغول به فعالیت هستند که نشانگر نقش مهم شیلات در معیشت مردم استان جدای از اشتغال ایجاد شده در حوزه آبزی‌پروری و صنایع است.



  کد خبر : 4251
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :